In dit stuk komt ook Karel Hoeben, directeur bij City Hub, aan het woord. “Nu meer partijen gebruik maken van onze hubs, kunnen we daadwerkelijk vervoersbewegingen in de stad verminderen”, aldus Karel. “Naast onze eigen vervoersmiddelen zijn ook last mile-vervoerders aangesloten. Leveringen gaan mee de stad in met een rit die nog ruimte heeft.”

Benieuwd naar het rapport? Klik op de link hieronder om het in zijn geheel te lezen.">
In dit stuk komt ook Karel Hoeben, directeur bij City Hub, aan het woord. “Nu meer partijen gebruik maken van onze hubs, kunnen we daadwerkelijk vervoersbewegingen in de stad verminderen”, aldus Karel. “Naast onze eigen vervoersmiddelen zijn ook last mile-vervoerders aangesloten. Leveringen gaan mee de stad in met een rit die nog ruimte heeft.”

Benieuwd naar het rapport? Klik op de link hieronder om het in zijn geheel te lezen."> ABN Amro benadrukt belang stadshubs in nieuw rapport - City Hub

ABN Amro benadrukt belang stadshubs in nieuw rapport.

In een nieuw rapport uitgebracht door de ABN Amro, wordt het belang van stadshubs voor de toekomst van Nederland benadrukt. In het rapport beschrijft auteur David Bolscher hoe "bijna een derde van de vervoerders in de stadslogistiek met de invoering van zero-emissiezones gebruik wil gaan maken van stadshubs."

In dit stuk komt ook Karel Hoeben, directeur bij City Hub, aan het woord. “Nu meer partijen gebruik maken van onze hubs, kunnen we daadwerkelijk vervoersbewegingen in de stad verminderen”, aldus Karel. “Naast onze eigen vervoersmiddelen zijn ook last mile-vervoerders aangesloten. Leveringen gaan mee de stad in met een rit die nog ruimte heeft.”

Benieuwd naar het rapport? Klik op de link hieronder om het in zijn geheel te lezen.

ABN AMRO: 'Schaarse ruimte dwingt tot delen van stadshubs'
Schermafbeelding 2023-05-15 om 16.38.23

Lees meer

De Rode Loper: slimme stadslogistiek in actie — en het werkt

De Amsterdamse binnenstad bruist, maar staat ook onder druk. Tussen bezoekersstromen, bevoorrading en leefbaarheid ontstaat steeds vaker de vraag: hoe houden we de stad bereikbaar én leefbaar? Het antwoord komt steeds vaker uit slimme, gebundelde logistiek – en het project De Rode Loper laat zien dat dit werkt.

Wat is De Rode Loper?

De Rode Loper is een samenwerking tussen de Gemeente Amsterdam, City Hub en lokale ondernemers op onder andere het Rokin, de Dam en het Damrak. Het doel: minder logistieke drukte in het hart van de stad, zonder dat ondernemers daar op inleveren. Goederen worden geleverd bij City Hub aan de rand van de stad, daar gebundeld, en vervolgens emissievrij bezorgd bij de winkels.

De resultaten: minder ritten, meer rust

Wat een mooie vooruitgang hebben we samen geboekt!
Dankzij de betrokkenheid van deelnemende ondernemers zijn er tussen 11 juni en 11 augustus maar liefst 245 zendingen succesvol uitgeleverd, en dat via slechts 44 gebundelde ritten. Ter vergelijking: wanneer iedere leverancier afzonderlijk had gereden, waren dit 136 losse ritten geweest.

Dat betekent een afname van 67,65% in vervoersbewegingen.

Een winst voor iedereen:
• Winkeliers ontvangen hun goederen betrouwbaar en op tijd
• Bezoekers ervaren meer rust en ruimte in de winkelstraten
• De stad wordt schoner, stiller en beter bereikbaar

Een aanpak die werkt

In een video over het project vertelt Joeri Jongeneel, logistiek adviseur bij de Gemeente Amsterdam, waarom De Rode Loper zo goed werkt: “Het bundelen van leveringen zorgt voor minder ritten zonder dat winkels op iets hoeven in te leveren. We zien direct resultaat op straat.”

Samen vooruit

De Rode Loper laat zien dat slimme stadslogistiek wérkt – en dat verandering mogelijk is, als we samenwerken. City Hub blijft zich samen met ondernemers en gemeenten inzetten voor een leefbare binnenstad.

Lees meer

City Hub slaat handen ineen met Green Business Club - Amsterdam Sloterdijken

City Hub sluit zich aan bij Green Business Club - Amsterdam Sloterdijken en wil zo nog meer impact maken in Amsterdam.

Lees meer

City Hub heeft De Sleutel tot de Stad

Per 1 januari 2025 worden zero-emissiezones ingevoerd in diverse Nederlandse steden. Dit betekent dat alleen elektrische bestel- en vrachtwagens nog toegang hebben tot de binnensteden. Voor veel ondernemers kan dit een uitdaging vormen, vooral als de overstap naar elektrisch rijden (nog) niet haalbaar is.

Lees meer

De website maakt gebruik van functionele en analytische cookies, hiervan brengen we jou graag op de hoogte.

Meer informatieOké